wtorek, 24 grudnia 2013

Muffinki z masą makową

Makowiec gotowy (i zjedzony), ale zostały jakieś resztki masy makowej? Można zrobić muffinki! Nie jestem fanką ciast z makiem, mimo to te babeczki bardzo mi smakują, dlatego serdecznie polecam ten przepis (a znalazłam go tutaj).




 Składniki (na ok. 12 muffinek):
- 2 szklanki mąki;
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej;
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
- 1/3 szklanki cukru pudru;
- 1/3 szklanki zwykłego cukru (albo brązowego);
- 2/3 szklanki mleka;
- 2 jajka;
- 1/3 szklanki oleju;
- 1 szklanka masy makowej.




1. Suche składniki sypiemy do jednej miski, mokre wlewamy bądź wbijamy do drugiej. Dokładnie mieszamy zawartości obu misek.
2. Mokre wlewamy do suchego i mieszamy już mniej dokładnie, tylko dopóty, dopóki składniki się nie połączą.
3. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni Celsjusza, a ciasto nakładamy do foremek.
4. Pieczemy do suchego patyczka, tj. ok. 20 - 25 minut.

Szybko i pysznie!


6 komentarzy:

  1. a ja uwielbiam wszelkie potrawy z makiem, więc nie pogardziłabym takimi babeczkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam, pyszne i proste.
    Polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam, pyszne i proste.
    Polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje właśnie w piekarniku. Szybki i prosty przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne, tylko za mało słodkie, ja dodaję 1 szklankę cukru i 1/3 szklanki cukru pudru. Robi sie je szybko i zawsze sie udają <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...