środa, 6 listopada 2013

Omlet z gruszkami i serem pleśniowym

Miałam ochotę na coś szybkiego, coś z serem pleśniowym i coś z gruszkami. Zrobiłam omlet - wszystko w jednym.



Składniki:
- 1 lub 2 gruszki;
- kawałek sera z niebieską pleśnią;
- 2 - 3 jajka;
- kilka łyżek mleka;
- odrobina masła;
- 1 łyżka mąki kukurydzianej;
- szczypta soli;
- łyżeczka trzcinowego cukru.




1. Gruszki myjemy i kroimy w plasterki.
2. Na patelni roztapiamy masło, wrzucamy gruszki, dodajemy cukier. Smażymy, póki gruszki nie zmiękną.
3. Ser kroimy w plasterki (lub drobniejsze kawałki.
4. Do miseczki wbijamy jajka, rozkłócamy. Dodajemy mleko, mąkę, szczyptę soli i kawałki sera. Mieszamy.
5. Masę jajeczną wylewamy na podsmażone gruszki.
6. Smażymy, po kilku minutach co jakiś czas poruszając patelnią, żeby wciąż płynny wierzch spływał pod spód omletu. Albo po prostu przewracamy na drugą stronę, kiedy tylko zetnie się spód. Ja wolę pierwszą opcję, jest prostsza. ;)
7. Omlet jest gotowy, kiedy... uznamy go za gotowy. :)
Smacznego.





4 komentarzy:

  1. Jej jej! chociaż właśnie skończyłam jeść, to taaaakie połączenie pobudza moje ślinianki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to połączenie! :) Omlet wyszedł bardzo smaczny, chociaż rozleciał mi się, bo próbowałam go przekręcić na drugą stronę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...