niedziela, 20 października 2013

Tarta jak Tatin z ciasta francuskiego i z ananasem

Mega prosta, smaczna słodkość.

Jeśli macie ochotę samodzielnie zrobić ciasto na tartę, nic nie stoi na przeszkodzie, po prostu skorzystajcie z przepisu, który mnie zainspirował, a który znajdziecie na blogu Zielona Sofa. Ja poszłam na łatwiznę i użyłam gotowego ciasta francuskiego.




Składniki:
- 1 opakowanie gotowego ciasta francuskiego;
- pół puszki ananasów (razem z sokiem);
- 3 łyżki cukru;
- łyżeczka cukru waniliowego;
- 1 łyżka miodu;
- 1 łyżka rumu;
- masło do wysmarowania formy.




1. Plasterki ananasa kroimy w kostkę, wrzucamy do garnuszka, dodajemy sok, cukier i rum i gotujemy na małym ogniu, aż uzyskamy gęsty syrop (no, u mnie jest to prawie syrop ;)). Cały czas mieszając. Pod koniec gotowania dodajemy miód.
2. Formę na tartę bardzo dokładnie smarujemy masłem i wykładamy na nią ananasy, pozostawiając wolną przestrzeń przy krawędzi formy.
3. Przykrywamy je ciastem. Brzegi ciasta wywijamy pod spód. Wierzch dziurkujemy widelcem.
4. Pieczemy ok. 20 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.
5. Po wyjęciu z piekarnika czekamy, aż ciasto nieco przestygnie, a potem przy użyciu talerza przekładamy je do góry dnem.

I tak oto otrzymujemy bardzo słodkie ciasto, które zniknie w mgnieniu oka. ;)

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...