czwartek, 5 września 2013

Spaghetti z tapenadą

Gdybym prowadziła klasyfikację najszybszych obiadów, to danie znajdowałoby się w czołówce. Ale nie prowadzę. ;)

Robiąc tapenadę, wzorowałam się na przepisie od Niny w kuchni, natomiast przygotowując obiad, opierałam się na tym, na co akurat miałam ochotę. A miałam wielką, ogromną ochotę na oliwki. :)

Mała uwaga - jeśli nie jesteście tak wielkimi wielbicielami oliwek jak ja, ten obiad może Was nie zachwycać tak jak zachwyca mnie. Ale jeśli jesteście... to polecam ten przepis. Bardzo.




Składniki:
- spaghetti (75 g na 1 osobę);
- ok. 150 g czarnych oliwek bez pestek;
- 1 łyżka kaparów;
- 1 mały ząbek czosnku;
- kilka łyżek (ok. 4) dobrej oliwy;
- sól i pieprz do smaku.

1. Bierzemy garnek, lejemy wodę, sypiemy trochę soli, stawiamy na ogień, doprowadzamy do wrzenia, sypiemy makaron i gotujemy, aż nasze spaghetti będzie al dente.
2. Oliwki, kapary i czosnek wrzucamy do pojemnika, wlewamy oliwę i traktujemy blenderem, póki nie uzyskamy gładkiej masy. Możemy doprawić do smaku solą bądź pieprzem.
3. Makaron odcedzamy i mieszamy z tapenadą (z taką ilością jaką uznamy za słuszne; co nam zostanie, to możemy zjeść na kanapkach). I zajadamy się! :)

1 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...