środa, 28 sierpnia 2013

Tarta Tatin z ciasta francuskiego

Zaprawdę powiadam Wam, nie istnieje prostsze ciasto.
Przepis na tę banalnie prostą tartę Tatin (co to w ogóle jest tarta Tatin? ciocia Wiki zna odpowiedź) znalazłam na Pannakota. Wypróbowałam. I polecam. Ale ostrzegam - tarta jest bardzo, bardzo słodka.




Składniki:
- 1 opakowanie gotowego ciasta francuskiego;
- ok. 6 jabłek;
- 100 g cukru;
- 50 g masła;
- opcjonalnie przyprawy, np. cynamon.




1. Jabłka obieramy i kroimy w cienkie plasterki (tak, gniazda nasienne wycinamy).
2. Na patelnię wrzucamy masło i cukier, gdy masło się rozpuści, dodajemy jabłka.
3. Smażymy, póki nie otrzymamy cudownie pachnących jabłek pokrytych karmelem.
4. Formę na tartę bardzo dokładnie smarujemy masłem, przekładamy zawartość patelni. Ważne, żebyśmy zostawili przestrzeń przy krawędziach, w które potem wciśniemy ciasto (łatwiej będzie nam całość wyjąć).
5. Jabłka przykrywamy ciastem francuskim, ciasto francuskie nakłuwamy widelcem.
6. Zapiekamy ok. 20 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni (tarta jest gotowa, gdy ciasto francuskie jest ładnie upieczone).
7. Pomagając sobie talerzem, odwracamy tartę na drugą stronę.
Najlepiej smakuje na ciepło (chyba, bo nigdy nie zdążyła ostygnąć, zawsze znikała mi szybciej).

1 komentarzy:

  1. Tarta Tatin to klasyka, a ja w sumie jeszcze nigdy jej nie robiłam... Ostatnio katuję biszkopty z różnymi wariantami kremów. Chcę dojść do perfekcji ;) No ale coby nie popaść w monotonię, to może w końcu wypróbuję tartę, którą proponujesz. Wygląda na bardzo prostą i miłą w smaku :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...