czwartek, 6 czerwca 2013

Risotto ze szpinakiem

Niewiele jest przyjemniejszych rzeczy niż móc pójść do własnego ogródka, spojrzeć, co wyrosło - i po prostu zrobić obiad z tego, co jest. Niewiele jest też rzeczy, które smakują mi bardziej niż szpinak, więc jak tylko dorobiłam się ogrodu, zaczęłam eksperymentować z uprawą szpinaku. W zeszłym roku miałam już go trochę, ale w tym wyrósł mi rewelacyjnie!
A skoro mamy szpinak, świeży, prosto z grządki - to możemy zrobić risotto. Wg przepisu z Rogalika.




Składniki (na 2 - 3 porcje):
- przynajmniej 100 g liści szpinaku (nie musi być świeży, mrożony też powinien się sprawdzić, choć to oczywiście nie to samo);
- 1 cebula;
- ząbek czosnku;
- 180 g ryżu do risotto;
- kilka łyżek masła (albo oliwy bądź oleju do smażenia);
- sól, pieprz i gałka muszkatołowa;
- opcjonalnie: bulion lub wywar z warzyw (ok. 800 ml);
- opcjonalnie: kieliszek białego wina (a może cydru? też powinno wyjść smacznie).

1. Cebulę i czosnek siekamy. Szpinak bardzo dokładnie myjemy (jeśli używamy mrożonego - rozmrażamy).
2. Na dużej patelni lub w średnim garnku roztapiamy masło i wrzucamy cebulę.
3. Gdy cebula się zeszkli, dodajemy czosnek, a w chwilę później - ryż. Mieszamy.
4. Smażymy, aż ryż stanie się nieco przezroczysty. Wtedy lejemy wino lub cydr albo od razu trochę bulionu, wywaru bądź wody. Trochę, czyli mniej więcej chochelkę. Kolejną porcję bulionu / wywaru / wody dolewamy, gdy poprzednia zostanie wchłonięta.
5. Jeśli ryż jest al dente, to znak, że więcej bulionu / wywaru / wody nie będzie nam już potrzebne. Dorzucamy natomiast szpinak. Dokładnie mieszamy go z ryżem.
6. Trzymamy danie na ogniu jeszcze przez kilka minut, w międzyczasie przyprawiamy je.
7. Roztapiamy trochę masła i przyprawiamy je gałką muszkatołową. Już na talerzu polewamy nim risotto.


3 komentarzy:

  1. Przesylam nominacje.Wiecej informacji Gotuj zdrowo!Guten Appetit!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest mi bardzo miło poinformować, iż ten blog został przeze mnie nominowany do Liebster Blog Award. Szczegóły tu: http://garnkomania.blogspot.com/2013/06/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Hoho, dziękuję pięknie! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...