czwartek, 13 czerwca 2013

Makaron z pomidorami i oliwkami

Im jest cieplej, tym mniej chce mi się jeść. Ale coś jeść trzeba, prawda? Więc jem - pomidory! ;) Na przykład w tej wersji - jako sos do makaronu z dodatkiem czarnych oliwek. Jeśli świeże pomidory zastąpić pomidorami z puszki, to danie świetnie spisze się także zimą.
Inspirację czerpałam stąd.




Składniki (na mniej więcej 3 porcje):
- ok. 300 g makaronu, np. spaghetti;
- oliwa;
- kilka garści czarnych oliwek (właściwie można użyć też zielonych albo po trochę jednych i drugich);
- 1 mała cebulka;
- 2 ząbki czosnku;
- kilka (3 - 5) świeżych pomidorów (lub 1 - 2 puszki);
- papryczka chili (u mnie jedna mała suszona, ale równie dobrze można użyć świeżej albo po prostu mielonego chili);
- mała garść świeżej bazylii;
- sól i pieprz do smaku;
- opcjonalnie: trochę tartego parmezanu.




1. Makaron gotujemy al dente w lekko osolonej wodzie.
2. Pomidory drobno kroimy (możemy je wcześniej obrać), cebulę i czosnek siekamy, podobnie jak papryczkę chili. Oliwki kroimy w plasterki.
3. W garnku lub na głębszej patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy nań cebulę i czosnek, papryczkę chili (uwaga! tyle, żeby danie wciąż pozostawało dla nas jadalne ;)) i oliwki. Podsmażamy kilka minut na dość dużym ogniu.
4. Pod garnkiem / patelnią skręcamy ogień i dorzucamy pomidory. Dusimy je, póki nie powstanie sos.
5. Sos przyprawiamy solą i pieprzem, dorzucamy podartą w strzępki bazylię.
Podajemy makaron polany sosem i, jeśli mamy taką ochotę, posypany parmezanem.




Jest mi bardzo miło i dziękuję Nice z bloga Gotuj zdrowo i Magdzie z Garnkomanii za wyróżnienie Liebster Blog Award. I zgodnie z regułami zabawy oto moje odpowiedzi na pytania. Aż 20. ;)

  • Jakie jest Twoje ulubione ciasto?
    Od ostatniej wigilii - ten oto piernik.
  • Kto jest Twoim Guru kulinarnym?
    Nie ma nikogo takiego.
  • Czy masz ulubione potrawę?
    Nie, upodobania zmieniają mi się w zależności od pory roku, ułożenia gwiazd itp. ;)
  • Jakie jest Twoje ulubione warzywo?
    Szpinak!
  • Czy masz danie, którego szczerze nienawidzisz?
    Jedno konkretne - nie. Ale nie przepadam za standardowymi zupami (tj. nie zupami krem).
  • Czy gotujesz codziennie obiady?
    Nie.
  • Jaka jest Twoja ulubiona zupa?
  • Nie mam ulubionej zupy, po prostu lubię każdą gęstą zupę z warzyw.
  • Czy masz ulubioną restaurację?
    Nie mam.
  • Co najbardziej lubisz z kuchni włoskiej?
    Wszystko! No, prawie. ;) Najbardziej lubię wszelkie makarony z minimalną ilością dodatków, za to świeżych, aromatycznych i pysznych.
  • Czy lubisz ostre przyprawy?
    Tak, lubię.
  • Czy masz ulubionego kucharza?
    Nie, nie mam.
  • Co daje Ci prowadzenie bloga?
    Satysfakcję. I ułatwia mi życie tym, że sprawdzone przepisy mam w jednym miejscu.
  • Makaron czy ziemniaki?
    Makaron, zdecydowanie! Nie rozumiem, jak można jeść ziemniaki do wszystkiego.
  • Dla kogo najbardziej lubisz gotować?
    Dla siebie. ;)
  • Jakie jest Twoje popisowe danie?
    Nie mam takiego dania.
  • Ulubiona potrawa?
    Makaron ze szpinakiem.
  • Jedzenie pikantne czy łagodne?
    Raczej pikantne.
  • Zwracasz uwagę na skład produktów?
    Oj tak. I często nie kupuję tych, które mają podejrzane składniki lub cukier na wysokim miejscu.
  • Jakich składników w swojej kuchni unikasz?
    Tych, do produkcji których użyto jakiegoś elementu martwego zwierzęcia i gotowców.
  • Jakiej przyprawy używasz najczęściej?
    Nie mam pojęcia! Lubię używać bardzo różnych przypraw i mam ich w kuchni dużo, prawdopodobnie kilkadziesiąt rodzajów.
  • Przyrządzanie dań czy pieczenie ciast?
    Zdecydowanie gotowanie! Ciasta piekę tylko o ile są łatwe i szybkie lub wyjątkowo mam na nie ochotę.
  • Mięso czy warzywa?
    Tylko warzywa!
A przy okazji, jeśli lubicie zaglądać na mojego bloga, to zapraszam Was do polubienia jego strony na FB, nie tylko po to, żeby być na bieżąco z przepisami. :)

1 komentarzy:

  1. Prosto, a jak smacznie :)
    Piątka za warzywa, też wolę je od mięsa, a także w porównaniu z ziemniakami makaron wygrywa!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...