środa, 26 czerwca 2013

Likier kawowy

Zimno i pada, zimno i pada... To co? Może coś na rozgrzewkę?

Ten likier tudzież nalewka (coś mi się wydaje, że nazywam nalewką każdy napój alkoholowy produkcji własnej, co prawdopodobnie nie jest poprawne, ale mniejsza o to) jest - oczywiście! - banalnie prosty i szybki w przygotowaniu, a smakuje świetnie niezależnie od tego, czy konsumowany jest w mroźną zimę czy w deszczowy letni dzień.
Przepis znalazłam na Kuchni Ireny i Andrzeja.




Składniki:
- 2 szklanki wody;
- 2 szklanki cukru;
- nieco mniej niż pół szklanki kawy rozpuszczalnej (w proszku, nie już jako płyn; kawa koniecznie musi być smaczna, bo z niesmacznej kawy wyjdzie nam niesmaczny likier);
- 1 laska wanilii;
- 1,5 szklanki wódki.

1. Cukier miksujemy z wanilią.
2. Tak otrzymany waniliowy cukier zalewamy wodą, doprowadzamy do zagotowania się, po czym gotujemy jeszcze przez 10 minut.
3. Dodajemy kawę, mieszamy i odstawiamy do wystudzenia.
4. Gdy mikstura jest już letnia, dolewamy do niej wódkę.
5. Przelewamy wszystko do butelki, zamykamy ją szczelnie i zapominamy o niej na kilka dni. Po tym czasie likier jest gotowy. Jeśli mamy siły i chęci, możemy go jeszcze przecedzić, ale mnie nigdy się nie chce. ;)

3 komentarzy:

  1. pysznie wygląda:) bardzo lubię taki likier, albo amaretto też jest pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam likiery/nalewki :) kawowe !

    OdpowiedzUsuń
  3. @Justyna, amaretto nigdy nie robiłam, jeszcze :)
    @Bazyliowy, prawdę mówiąc - ja też ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...