sobota, 8 czerwca 2013

Ciastka anyżowe

Jeśli tak jak ja lubicie anyżek i anyżkowe ciasteczka, to koniecznie wypróbujcie ten przepis! Jest bardzo prosty, a ciastka wychodzą przepyszne. Znalazłam go na blogu Jak po maśle (i aż wstyd przyznać, ile minęło, nim go wypróbowałam - co za niewybaczalna strata czasu!).




Składniki:
- 30 g margaryny;
- 3 jajka;
- 0,25 szklanki oliwy;
- 2,5 szklanki mąki pszennej;
- 1 szklanka cukru;
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
- 1 łyżka anyżu;
- szczypta soli.




1. Zaczynamy od rozdrobnienia anyżu w moździerzu (a jeśli go nie mamy, możemy użyć wałka).
2. Do miski sypiemy mąkę, sól, proszek do pieczenia i cukier. Wbijamy jajka, wlewamy oliwę i dodajemy margarynę.
3. Zagniatamy ciasto, pod koniec dodając anyż.
4. Z ciasta formujemy dwa wałki, układamy je na blasze, na papierze do pieczenia, możliwie daleko od siebie.
5. Pieczemy ciasto przez 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 - 190 stopni Celsjusza.
6. Jeszcze ciepłe ciasto kroimy na ukośne plastry (o grubości mniej więcej 1,5 cm, u mnie niektóre są znacznie grubsze), które wkładamy z powrotem do piekarnika na jakieś 10 minut.
7. Po tym czasie ciastka są gotowe. Gdy przestygną, stają się kruche - i wtedy najlepiej smakują.

1 komentarzy:

  1. Ciastka anyżowe nie jadłam nigdy muszą przyjemnie pachnieć

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...