środa, 8 maja 2013

Piróg biłgorajski

Zeszłoroczną majówkę spędziłam odkrywając wschód Polski - Roztocze. Zamość okazał się być piękny tak jak się spodziewałam, przyroda Roztoczańskiego Parku Narodowego też była piękna jak się spodziewałam, ale zupełnie zaskoczyło mnie jedzenie. Tyle sposobów na kaszę gryczaną! Na szczęście Internet pozwala na łatwe zdobycie receptury na nowo odkrytą potrawę - i tak oto piróg biłgorajski wg tego przepisu co jakiś czas powraca na mój stół, czasami z okazji jakiegoś święta, czasami zupełnie bez powodu. Jest smaczny zarówno na ciepło, jak i na zimno.




Składniki (na standardową keksówkę):
- 4 -5 średnich ziemniaków;
- 250 g białego tłustego sera;
- ok. 130 g kaszy gryczanej prażonej;
- 2 jajka;
- pół kostki masła;
- 2 łyżki śmietany 18%;
- sól i pieprz.




1. Ziemniaki obieramy, kroimy i gotujemy w osolonej wodzie.
2. Kaszę gryczaną też gotujemy.
3. Masło rozpuszczamy.
4. Ugotowane ziemniaki rozgniatamy (niekoniecznie dokładnie) i łączymy z kaszą, masłem, pokruszonym białym serem, jajkami i śmietaną. Przyprawiamy.
5. Tak przygotowaną masę wkładamy do keksówki (wysmarowanej masłem; silikonowej, jak moja, natłuszczać nie musimy).
6. Pieczemy ok. godziny w 180 stopniach. Piróg jest gotowy, jeśli jest złociutki na zewnątrz.

Łatwe, prawda? :)




3 komentarzy:

  1. Pyszności, przepadam za pirogiem biłgorajskim - u mnie również jakiś czas temu na blogu :D Świetny sposób na kaszę! :D Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo smaczne te majówki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oryginalne ! Gratuluję pomysłowego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...