poniedziałek, 6 maja 2013

Pasta maggese ;) - czyli makaron z mniszkiem lekarskim

Obrodziło w tym roku mleczem, aż strach. Niby to chwast, ale... jak zobaczyłam ten przepis, to pociekła mi ślinka. A tyle tego mam na trawniku! No tak, tylko z czym takie pączki mlecza, pardon, mniszka zjeść? Z warzywnymi kotletami? Nie chce mi się robić! Więc zrobiłam makaron. Inspirowałam się trochę tym, a trochę tym. Wyszło smacznie. Zatem oto mój makaron majowy - makaron z pączkami mniszka lekarskiego.




Składniki (na 2 - 3 porcje):
- 150 g raczej drobnego makaronu (u mnie farfarelle);
- ok. 150 g pączków mniszka lekarskiego (pączki powinny być jeszcze zamknięte i oczywiście rosnąć z dala od ruchliwych dróg);
- 1 - 2 ząbki czosnku;
- trochę oliwy do smażenia;
- sól;
- garść szczypiorku;
- ocet balsamiczny.




1. Z makaronem robimy to co zawsze - gotujemy w lekko osolonej wodzie tak, aby był al dente.
2. Pączki mniszka płuczemy, pozwalamy im ociec i przeschnąć. Odcinamy łodyżki, jeśli jakieś są. Listki także możemy odciąć (albo oderwać) - jeśli tego nie zrobimy, pączki będą gorzkawe. Nie jest to gorycz, która mnie przeszkadza ale jeśli ktoś z Was bardzo nie lubi gorzkiego smaku, to lepiej będzie mu pobawić się w usuwanie listków.
3. A czosnek obieramy i drobno kroimy.
4. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy czosnek i pączki mniszka. Smażymy, póki pączki nie ściemnieją (trwa to kilka minut). W międzyczasie solimy.
5. Skręcamy ogień, dorzucamy ugotowany makaron. Mieszamy, ale ostrożnie, bo pączki mogą się łatwo rozpaść.
6. Siekamy szczypiorek, dorzucamy do potrawy.
7. Już na talerzu skrapiamy octem balsamicznym.
A potem już tylko zajadamy i dziwimy się, czemu nie jadamy tego mniszka częściej. ;)






Zielnik Kuchenny 2013

4 komentarzy:

  1. Nie jadłam nigdy mniszka lekarskiego, do czego można porównać jego smak? Czy w ogóle można?

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdę mówiąc, nie mam pomysłu. Smakuje po prostu jak zielenina, sałata na przykład. Ale nie przypomina mi niczego konkretnego. Za to pachnie dość słodko, miodowo.

    OdpowiedzUsuń
  3. 15o g pączków to ile na szklankę?

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie mierzyłam na szklanki, ale tak pi razy oko wydaje mi się, że to będą ok 3 - 4 szklanki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...