sobota, 20 kwietnia 2013

Hummus najlepszy

Od razu sprostuję: najlepszy dla mnie, nie - najlepszy na świecie. Mój dawny przepis na hummus - hummus tak zwany klasyczny - też jest dobry. Tylko nie aż tak. ; ) I tak, opierałam się na hummusie idealnym wg Jadłonomii, ale że upodobania smakowe mam nieco inne, a do tego zabrakło mi tego i owego w lodówce, to i ten mój hummus też jest nieco inny.

Czemu ten hummus jest najlepszy? Powody są 3: ma piękny kolor, ma idealną konsystencję i smakuje głównie ciecierzycą i tahini, a nie czosnkiem, cytryną czy czymkolwiek innym.




Składniki:
- niecała szklanka suchej ciecierzycy;
- niecała szklanka tahini;
- 1 duży ząbek czosnku;
- odrobina dobrej oliwy lub oleju rzepakowego.

1. Ciecierzycę namaczamy przez noc, zmieniamy wodę, doprowadzamy do wrzenia, a potem gotujemy przez kilkadziesiąt minut, do idealnej miękkości. Idealna miękkość jest wtedy, kiedy ziarnko ciecierzycy można bez trudu rozgnieść w palcach i zobaczyć jego maślane wnętrze (jeśli jest białe i suche - to ciecierzyca jeszcze nie jest gotowa i już!).
2. Do pojemnika wrzucamy ugotowaną ciecierzycę, tahini i czosnek (dobrze jest go wcześniej posiekać). Lejemy odrobinę zimnej wody. I traktujemy blenderem. Jeśli miksuje nam się z trudem, masa w pojemniku jest twarda i sucha, to znak, że trzeba dolać trochę więcej wody. Hummus jest gotowy, kiedy składniki są zmiksowane na idealnie gładką pastę.
3. Gotowy hummus przekładamy do miseczki, wierzch polewamy odrobiną oleju bądź oliwy (mniej więcej jedną, no, dwoma łyżkami). Odstawiamy do lodówki i dajemy trochę czasu. Najlepszy zaczyna być po kilku godzinach. ;)
Taki hummus pysznie smakuje na domowym chlebie, zwłaszcza jeśli rzucimy na niego kilka kaparków. Możemy też oprószyć go pietruszką, bazylią albo czym nam tylko przyjdzie do głowy.

1 komentarzy:

  1. A ja lubię taki smakujący czosnkiem i cytryną, pewnie dlatego, że to pierwszy jaki jadłam. Dlatego tak trudno moim kubkom smakowym przerzucić się na wersję w której dominuje tahini;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...