środa, 19 grudnia 2012

Pasztet z grzybów

Wczoraj wieczorem piekłam, dziś spróbowałam i - tadam! - tak podane grzyby to ja mogę jadać! Test poszedł pomyślnie, więc zrobię ten pasztet na wigilię.
Przepis znalazłam na blogu Pszczółkowe gotowanie, smalec zastąpiłam olejem, a że grzybów miałam mniej niż przewidywano, zmieniłam nieco proporcje. Tutaj ilości składników podaję takie, jakie mam zamiar używać na 100 g grzybów.




Składniki:
- 100 g suszonych grzybów;
- 1 szklanka bułki tartej;
- 1 szklanka słodkiej śmietanki 30%;
- 2 duże cebule lub 3 małe;
- 2 ząbki czosnku;
- 2 duże jajka lub 3 małe;
- pół łyżeczki suszonego majeranku;
- pół łyżeczki suszonej bazylii;
- pół łyżeczki suszonej szałwii;
- pół łyżeczki kminku;
- pół łyżeczki mielonego imbiru;
- pół łyżeczki goździków (rozdrobnionych, np. startych w moździerzu);
- pół łyżeczki gałki muszkatołowej;
- sól i pieprz (tyle ile lubimy, minimum po pół łyżeczki);
- skórka otarta z jednej cytryny;
- olej do smażenia;
- opcjonalnie: masło do wysmarowania formy i siekane orzechy do jej wysypania.

1. Suszone grzyby zalewamy wodą i zostawiamy na noc do namoczenia. Potem gotujemy je, póki nie zmiękną. Studzimy.
2. Bułkę tartą zalewamy śmietanką, mieszamy dokładnie i odstawiamy na pół godziny.
3. Cebule drobno siekamy (lub traktujemy blenderem) i podsmażamy na oleju. Studzimy.
4. Ugotowane i przestudzone grzyby też traktujemy blenderem.
5. Łączymy z sobą: zmielone grzyby, podsmażoną cebulę, bułkę tartą ze śmietaną, przeciśnięty przez praskę czosnek, wszystkie przyprawy, skórkę z cytryny i jajka. Mieszamy dokładnie.
6. Tak przygotowaną masę przekładamy do formy; możemy ją wcześniej wysmarować masłem i posypać siekanymi orzechami, ja używam formy silikonowej, więc tylko podsypuję orzechami dno, pasztet wyskakuje bez problemów.
7. Pieczemy 30 - 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.


Wonderful dream!
Wegetariańskie Święta z ZieleninąOrganizator: zielenina
Wegetariańskie ŚwiętaOrganizator: Aniko

1 komentarzy:

  1. Ale się zrobiłam głodna patrząc na ten pasztet :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...