piątek, 14 grudnia 2012

Muffinki jogurtowe z jabłkami i płatkami owsianymi

Tak, tamte muffinki z jabłkami i cynamonem są pyszne, ale te, o których zaraz będzie, są jeszcze lepsze. Serio-serio. Może dlatego, że zamiast mleka mamy jogurt, a zamiast masła lub oleju - oliwę. Przepis znalazłam na blogu Moje ekspresje kulinarne, i, uwaga!, nie zmieniłam zbyt wiele.




Składniki (na ok. 12 babeczek, ale radzę upiec od razu 2 razy więcej, bo znikną, nim się obejrzycie):
- 2 szklanki mąki pszennej;
- 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia;
- 3/4 szklanki brązowego cukru;
- 0,5 szklanki płatków owsianych błyskawicznych (i dodatkowo trochę do posypania);
- 1,5 szklanki jogurtu naturalnego;
- 2 jajka;
- 100 ml oliwy z oliwek;
- szczypta cynamonu lub imbiru;
- ok. 2 małe jabłka.

1. Jabłka obieramy i kroimy w plasterki.
2. Bierzemy 2 miski, do większej sypiemy wszystkie suche składniki, do mniejszej - mokre (jabłek nie wrzucamy do żadnej). Mieszamy dokładnie, po czym mokre lejemy do suchego i mieszamy do połączenia składników.
3. Ciasto nakładamy do foremek na muffinki do mniej więcej 2/3 ich wysokości. Do każdej foremki wciskamy po plasterku jabłka, a wierzch posypujemy odrobiną płatków.
4. Pieczemy ok. 20 minut - do suchego patyczka - w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

1 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam muffinki :) Z imbirem jeszcze nie robiłam, ale chyba czas spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...