sobota, 22 grudnia 2012

Kawówka

Brak pomysłu na świąteczny prezent? Tę nalewkę zdążycie jeszcze zrobić! Potrzebuje tylko jednego dnia na przegryzienie się (a da się obyć i bez tego); niestety nie mam pojęcia, jak długo zachowuje trwałość, bo u mnie znika w ciągu kilku dni (w najlepszym wypadku, w najgorszym - w jeden wieczór). Nazywam ją Dziką Dziką Afryką, jako że w smaku przypomina ten likier i mam do niej szczególny sentyment, bo była to pierwsza nalewka, jaką zrobiłam w życiu. Na przepis trafiłam na blogu bynajmniej nie kulinarnym - tutaj.
Takie urocze karafki - choinki znalazłam w jednym ze sklepów w jednym z krakowskich centrów handlowych (dla ciekawskich - w tym z symbolem fallicznym). Wypełnione kawówką trafią do mojej mamy i do teściów. Mam nadzieję, że opróżnią się szybko. :)




Składniki (na pół litra i trochę):
- 1 puszka mleka skondensowanego niesłodzonego;
- pół szklanki cukru;
- jedno opakowanie cukru waniliowego;
- 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
- niecała szklanka wódki (lub mniej, lub więcej, zależy ile mocy lubimy my bądź osoby, które chcemy obdarować).

1. Wszystkie składniki wlewawamy i sypiemy do niedużego garnka.
2. Podgrzewamy to wszystko na średnim ogniu, niekoniecznie do zagotowania, po prostu do rozpuszczenia cukru i kawy. Lepiej garnek przykryć, bo pójdzie szybciej, ekonomiczniej, a jak odparuje nam za dużo płynu, to nalewka będzie za gęsta.
3. Studzimy. W tym momencie likier też jest smaczny, ale wiadomo - z procentami lepszy. Wlewamy więc procenty.
4. Przelewamy do butelki / karafki. Odstawiamy na jeden dzień.




Smakowite PrezentyKawa... i co dalej?Domowy Wyrób

7 komentarzy:

  1. Super karafki, też takie chcę:) Ja ostatnio zrobiłem domowego Baileys'a - przepis znajdziesz u mnie na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale karafki..super..nalewka zresztą też..

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie by się nie ustały takie karafeczki:) Cudne są, ale jak je umyć?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że albo cierpliwie płukać, albo zainwestować w taką szczotkę do mycia butelek. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne te butelki, cudowne :)
    Ja zwykle robię kawówkę na bazie espresso, daje ciekawy efekt i bardzo, bardzo intensywny smak. Dla mnie rozpuszczalna jest nieco mdła. Polecam na spróbowanie i pozdrawiam serdecznie: http://www.kawatopodstawa.pl/2011/11/jak-zrobic-kawowke-najlepsze-przepisy-na-likier-kawowy/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ha, chętnie przejrzę inne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Skosztowałabym na pewno wyborna.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...