piątek, 28 września 2012

Piperade

Piperade to najlepsze, co można zrobić z papryki! Mówię Wam. ;) Danie jest bardzo proste w przygotowaniu i nie absorbuje dużo uwagi (czyli można czytać książkę podczas kucharzenia :)) i może być obłędnie pyszne, ostateczny smak zależy jednak od użytych rodzajów papryk. Konkretne informacje na temat piperade znajdziecie w Kuchni nad Atlantykiem, skąd ja wzięłam przepis.
Ponieważ robiłam piperade jako danie główne i chciałam, aby było bardziej sycące, na koniec wbiłam w nie jajka i wrzuciłam do piekarnika; a że w takim zapiekaniu mam średnie doświadczenie, tu i tam papryczki zanadto mi się spiekły, jajka też wyglądały niezupełnie tak, jak chciałam (widać to na zdjęciach), mimo wszystko smakowało to bardzo, bardzo dobrze. Przepis podaję w wersji bez jajek, bo to jednak był tylko dodatek.




Składniki:
- x sztuk papryk (czyli np. 8), najlepiej różnokolorowych i o różnym stopniu słodyczy i pikantności;
- 5/8 x - 5/6 x sztuk pomidorów (czyli np. 5);
- 1/4 x - 1/3 x sztuk cebul (czyli np. 2);
- x (lub troszkę mniej) sztuk ząbków czosnku (czyli np. 8);
- szczypta mielonej ostrej papryki (w oryginale piment d'Espellet);
- trochę oliwy do smażenia;
- sól i pieprz.

1. Papryki kroimy w paski (dość grube), pomidory - w kostkę, cebule - w ćwiartki, a następnie w plasterki; część ząbków czosnku kroimy w cienkie plasterki, a część przeciskamy przez praskę.
2. Na rozgrzanej oliwie smażymy cebule i papryki, nie spiesząc się, pozwalając im zmieknąć.
3. Gdy cebule i papryki są mięciutkie, dodajemy czosnek, a chwilę później - pomidory. Dusimy, znowu nie spiesząc się, cierpliwie czekając, aż zgęstnieje sos.
4. Doprawiamy papryką, solą i pieprzem.
I... to już wszystko.
Podajemy jako oddzielne danie lub jako dodatek.


2 komentarzy:

  1. juz sama nazwa jest swietna!:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć!
    Zapraszam zapraszam do udziału w organizowanej przeze mnie na vegespot.pl akcji kulinarnej "Kiełkuj kiełka!".
    Gromadzimy tam wegańskie przepisy na surówki, sałatki, koktajle, przystawki, obiady i śniadania oraz inne pomysły z wykorzystaniem kiełków. Udokumentowane zdjęciami wskazówki dotyczące hodowli, również są mile widziane.
    Kiełkuj kiełka i baw się dobrze!

    http://vegespot.pl/akcje/15/kielkuj-kielka/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...