sobota, 1 września 2012

Muffinki z jabłkami i cynamonem

Jeden z najprostszych sposobów na przetworzenie nadmiaru papierówek. W pewnym momencie piekłam je niemal codziennie, zazwyczaj w podwójnej ilości.
A przepis, proszę Państwa, przepis znalazłam na Kulinarnych spotkaniach.




Składniki (na ok. 12 babeczek);
- 2 duże jabłka (u mnie 4 niezbyt duże papierówki);
- 2 szklanki mąki pszennej;
- 2 jajka;
- 3 łyżki cukru;
- pół kostki masła (lub 100 ml oleju);
- 3/4 szklanki mleka;
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
- 1 łyżeczka sody;
- 3 łyżeczki cynamonu;
- szczypta soli;
- opcjonalnie: trochę płatków migdałów.




1. Masło rozpuszczamy i odstawiamy, niech przestygnie. Jabłka kroimy w niedużą kostkę (ja ich nie obierałam).
2. Do jednej miski wrzucamy suche składniki, do drugiej wlewamy mokre i wbijamy jajka. Zawartość każdej z misek dokładnie mieszamy, po czym zawartość tej z mokrym przelewamy do tej z suchym i znowu mieszamy, tym razem mniej dokładnie, ot, żeby się wszystko połączyło, ale aby zostały grudki.
3. Wrzucamy jabłka i opcjonalnie płatki migdałów (lub tylko ich część). Znowu mieszamy, znowu ot tak, bez przesady.
4. Do foremek lub papilotek nakładamy ciasto. Wierzch możemy posypać pozostałymi płatkami migdałów.
5. Pieczemy ok. 25 minut w 200 stopniach Celsjusza.
Smacznego! :)


Potrawy rozgrzewające

4 komentarzy:

  1. Jakie apetyczne muffiny. Aromat jabłek i cynamonu to kwintesencja zbliżającej się jesieni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Częstuję się i pozdrawiam:) Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbowałam dzisiaj, są przepyszne! Migdałów dodałam dosyć sporo- do samego ciasta i na wierzch babeczek. Smak rewelacyjny, szczególnie jeśli chodzi o ilość cukru- idealna.
    Pozdrawiam, Lucy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się bardzo, że smakują, mnie też odpowiada właśnie taka ilość cukru. :) Następnym razem spróbuję dodać więcej migdałów... :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...