poniedziałek, 17 września 2012

Fasolka szparagowa z pomidorami po prowansalsku

Jest! Czy raczej była - własna fasolka z ogródka. Mogłam więc próbować nowych przepisów, jak ten z bloga Kuchenne wzloty i upadki młodej mężatki.




Składniki:
- dużo fasolki szparagowej (np. 1 kg);
- kilka dużych pomidorów (np. 5);
- kilka ząbków czosnku (np. 4);
- kilka cebul, najlepiej dymek (np. 10 dymek lub 4 duże cebule);
- oliwa do smażenia;
- przyprawy: tymianek, bazylia, oregano, sól i pieprz.




1. Fasolkę myjemy, obieramy, przecinamy na pół i podgotowujemy, np. na parze.
2. Cebulę i czosnek siekamy, pomidory kroimy w małą kostkę.
3. Na patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy cebulę. Gdy się zeszkli, dorzucamy pomidory, a chwilę później - czosnek i fasolkę. Przyprawiamy.
4. Dusimy na małym ogniu, póki wszystko nie stanie się odpowiednio miękkie.
Podajemy na przykład z ryżem.

Prawda, że łatwe? A jak pachnie! :)

4 komentarzy:

  1. Robiłam podobną, z tą różnicą, że pod koniec posypałam odrobiną startego żółtego sera :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha! Zajrzałam na Twojego bloga i widzę, że robiłaś dużo podobnych rzeczy co ja... :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba będzie u mnie w tym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe, zainspirowałaś mnie wczoraj, dziś kupiłem fasolkę. Rewelka!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...