środa, 5 września 2012

Chlebek bananowy

Moja pierwsza próba - i znakomity efekt! Chlebek jest pyszny, bananowy, aromatyczny, nie za słodki, nie za mdły. Idealny do kawy, czy to prawdziwej, jako deser, czy to zbożowej, jako śniadanie.
Idealny przepis znalazłam na ko ko ko.




Składniki (na keksówkę):
- 3,5 przejrzałego banana (tj. ok. 350 g);
- 125 g ciepłego masła;
- 125 g brązowego cukru (u mnie muscovado);
- 250 g mąki;
- 2 jajka;
- 1 duża kropla aromatu waniliowego;
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu;
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
- 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej;
- 45 ml ciepłego mleka;
- szczypta soli.

1. Banany obieramy i rozgniatamy widelcem.
2. Ucieramy masło z cukrem, dodajemy banany i  miksujemy na gładką masę.
3. Dodajemy jajka, aromat waniliowy, cynamon i sól. Bardzo dokładnie mieszamy.
4. Wsypujemy mąkę i proszek do pieczenia, dokłanie mieszamy. Dodajemy sodę i mleko, znowu dokładnie mieszamy. Tak, ciasto ma być rzadkie.
5. Ciasto przelewamy do keksówki (uprzednio odpowiednio przygotowanej; ja używam formy silikonowej, więc nie muszę nic z nią robić, ciasto i tak nie przywiera). Pieczemy niecałą godzinę w 170 stopniach (do suchego patyczka).

2 komentarzy:

  1. Och, uwielbiam chlebek bananowy. :) To jedno z moich ulubionych ciast, bo tak - to dla mnie po prostu przepyszne ciasto. :) Chyba niedługo zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm chlebek bananowy :) marzenie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...