środa, 22 sierpnia 2012

Makaron z bobem, cukinią i pieczarkami

Lekkie toto, banalnie proste, w miarę szybkie, a na dodatek z podsmażonymi pieczarkami, które właśnie tak przyrządzone darzę miłością wielką.
Przepis znalazłam English and the kitchen ku swej wielkiej radości, bo akurat odczuwałam pilną potrzebę zużycia tak bobu i cukinii, jak i pieczarek. Oczywiście proporcje u mnie nie zgadzają się z oryginalnymi. ;)




Składniki:
- makaron (najlepiej nie nitkowato-wstążkowaty, ale taki na jeden kęs, na przykład penne jak u mnie), jak zawsze polecam ten pełnoziarnisty;
- kilka garści bobu;
- 2 duże plastry z dużej cukinii (lub kabaczka);
- ok. 300 g pieczarek;
- 1 -2 cebule;
- oliwa do smażenia;
- sól, pieprz i oregano.

1. Makaron gotujemy tak jak zawsze, czyli w lekko osolonej wodzie z dodatkiem kropli oliwy, tak aby był al dente.
2. Bób gotujemy jak tam umiemy; ja gotuję na parze. Jeśli jest taka potrzeba, obieramy go ze skórki (ja tego nie robię).
3. Cukinię  kroimy w niezbyt dużą kostkę. Cebulę podobnie. A pieczarki - w plasterki.
4. Na rozgrzanej oliwie podsmażamy cebulę. Kiedy zaczyna się rumienić, dodajemy pieczarki. Kiedy pieczarki zaczynają się rumienić, dorzucamy cukinię. W tym momencie możemy całość lekko posolić, jeśli czujemy taką potrzebę (aczkolwiek odradzam, sól jest fuj ;)).
5. Wszystko podsmażamy na dość dużym ogniu, póki nie odparujemy nadmiaru wody z pieczarek i cukinii. W międzyczasie wszystko powinno się ładnie przysmażyć. :)
6. Woda odparowana? Więc czas zmniejszyć ogień na minimalny, dorzucić bób i makaron, sypnąć pieprzem i oregano (tyle, ile lubimy), i wymieszać dokładnie, aby wszystko przeszło wszystkim. Chwilę później obiad jest gotowy!


Potrawy rozgrzewające

5 komentarzy:

  1. jeszcze nigdy bobu nie jadłam, miałam spr w te lato, mam nadzieję, że jeszcze zdążę i zrobię taką pastę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie lekkie, letnie makarony z sezonowymi warzywami, świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z bobem jeszcze nie robiłam. :) W ogóle dawno nie jadłam bobu. Będę musiała kupić...

    OdpowiedzUsuń
  4. Makaron z bobem jest pyszny :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. @SmaKokosa, koniecznie, koniecznie spróbuj bobu! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...