środa, 18 lipca 2012

Muffinki herbaciane

Muffinki wilgotne, mięciutkie i bardzo aromatyczne. Według przepisu z Majanowego pieczenia.




Składniki:
- 0,5 kg mąki;
- 3/4 szklanki cukru (najlepiej brązowego);
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
- 1 łyżeczka sody;
- sok z 1 cytryny;
- 1 szklanka mocnej herbaty (przyzwoitej jakości, bo to ona nada smak muffinkom);
- 100 ml oleju (lub 100 g rozpuszczonego masła);
- 2 jajka;
- opcjonalnie: ok. 50 rodzynek (u mnie niet).

1. Standardowo w jednej misce łączymy składniki suche, w drugiej mokre, po czym mokre przelewamy do suchych. Mieszamy, ale tylko na tyle, żeby składniki połączyły się; ciasto ma mieć grudki etc.
2. Nakładamy ciasto do 3/4 wysokości foremek.
3. Pieczemy ok. 30 minut w temperaturze 170 stopni Celsjusza.
Ot i to już wszystko. :)



6 komentarzy:

  1. Mmm, wyobrażam sobie jak pięknie pachną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno nie robiłam muffinek i chyba przyszedł na nie czas! :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja się przyznam, że też dawno nie robiłam tych muffinek i też pomyślałam, że przyszedł na nie czas, dlatego wrzuciłam tu przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takich muffinek jeszcze nie robiłam.
    Muszą wspaniale pachnieć:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Strasznie fajne muffinki. Też będę musiała ich spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się,że posmakowały!:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...