środa, 25 lipca 2012

Młody bób z warzywami

Książkę Kuchnia wegetariańska Marka Łebkowskiego mam już od tak dawna, że... bardzo rzadko do niej zaglądam. A kiedy już mi się to zdarzy, jestem bardzo zaskoczona nawet nie tym, jak dużo w niej świetnych przepisów, ale tym, że jeszcze ich nie wypróbowałam. Szczęśliwie jednak zajrzałam do niej akurat wtedy, gdy miałam bób (świeży, pachnący, z własnego ogródka) - i trafiłam na ten oto sposób przyrządzenia go razem z cukinią, pomidorami, ziemniakami, czyli wszystko tym, co właśnie teraz jest najsmaczniejsze.




Składniki (na ok. 4 porcje):
- ok. 400 g świeżego młodego bobu (u mnie było znacznie mniej, ale nie zmieniałam ilości pozostałych składników - tak też można :));
- 4 pomidory;
- 4 ziemniaki;
- 3 cukinie (w oryginale 2 + 1 bakłażan);
- 1 cebula;
- 3 ząbki czosnku;
- trochę oliwy do smażenia;
- trochę natki pietruszki;
- świeży lub suszony majeranek (1 łyżka pierwszego, o połowę mniej drugiego);
- sól i pieprz do smaku.




1. Cukinie, ziemniaki i cebulę (i ewentualnie bakłażana) myjemy, w razie potrzeby obieramy, a potem kroimy na cienkie plasterki. Pomidory kroimy w kostkę. Czosnek siekamy lub przeciskamy przez praskę. Natkę pietruszki siekamy. Bób tylko myjemy (świeżego nie ma co obierać).
2. W garnku rozgrzewamy oliwę i wrzucamy nań czosnek, cebulę, ziemniaki i cukinię (i ewentualnie bakłażana). Mieszamy i smażymy przez jakieś 5 minut.
3. Do garnka dorzucamy bób, wlewamy wodę (tylko tyle, by warzywa były przykryte wodą, ale nie tyle, by sobie swobodnie pływały; książka podaje 600 ml wody). Gotujemy na małym ogniu.
4. 35 minut później warzywa powinny być już miękkie. Jeśli tak jest, to do garnka dorzucamy pomidory, natkę pietruszki i przyprawiamy.
5. Gotujemy wszystko jeszcze przez 5 minut na niezmiennie małym ogniu.




Podajemy na przykład z ryżem.


Pomidorowe inspiracje

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...