piątek, 13 lipca 2012

Kasza jaglana z masłem orzechowym i papryczką chilli

Nigdy bym nie pomyślała, że można z sobą połączyć kaszę jaglaną, masło orzechowe i papryczkę chilii, a tu proszę, proszę - rewelacja! Nie tylko na śniadanie. :)
Korzystałam z przepisów z blogów Garnkofilia i Kasza Prodżekt, ale jak zwykle wprowadziłam swoje drobne zmiany.




Składniki (na 1 porcję):
- 3 - 4 łyżki kaszy jaglanej;
- 1 cebula;
- 1 ząbek czosnku;
- 2 łyżeczki masła orzechowego (u mnie raczej czubate :));
- 1 czerwona papryczka chilli (u mnie suszona);
- olej do smażenia;
- trochę ciemnego sosu sojowego;
- 1/2 łyżeczki kurkumy;
-  1/2 łyżeczki tandoori masala (można pominąć);
- natka pietruszki do podania.

1. Kaszę jaglaną prażymy na suchej patelni, póki nie zapachnie, po czym przepłukujemy wodą.
2. Masło orzechowe mieszamy z 3 łyżkami ciepłej wody i przyprawiamy kilkoma kroplami sosu sojowego.
3. Cebulę, czosnek i papryczkę siekamy.
4. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy czosnek i cebulę. Gdy cebula się zeszkli, dodajemy papryczkę. Po chwili dorzucamy kurkumę i tandoori masala. Mieszamy.
5. Na patelnię wsypujemy kaszę, mieszamy dokładnie i przez chwilę smażymy, a potem zalewamy wrzątkiem (ok. 3/4 szklanki), przykrywamy i gotujemy przez ok. 10 minut, póki kasza nie będzie miękka.
6. Zdejmujemy patelnię z ognia i dodajemy masło orzechowe z wodą i sosem sojowym. Oczywiście mieszamy dokładnie, przykrywamy jeszcze raz i zostawiamy na chwilę.
Podajemy z natką pietruszki (albo bez).

PS Zaleca się przyrządzanie podczas słuchania... a jakże, Papryczek:




W roli głównej - Kasza JaglanaOrganizator: quchniawege

6 komentarzy:

  1. Kasza na ostro brzmi bardzo obiecująco. Pyszny sposób na wege - wyżerkę! pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. I jest naprawdę pyszna; dziewczyny, u których podejrzałam przepis, nic a nic nie przesadzają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję, że to musi być pyszne, robiłam z kaszy jaglanej i pieczonej papryki do tej pory:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ci dopiero zestawienie... kasza i masło orzechowe. :) Warto spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniaaaaam ^^ brzmi zachecajaco :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...