niedziela, 22 lipca 2012

Grillowana cukinia

Czy już kiedyś pisałam, że nie jestem fanką cukinii? Bo nie jestem. Ale taka grillowana cukinia jest pycha!
Przepis wyniuchałam na Kwestii smaku.




Składniki:
- cukinie;
- czosnek (ok. 1 ząbek na 1 cukinię);
- oliwa;
- sól i pieprz.




1. Czosnek przeciskamy przez praskę i wrzucamy do miseczki, wsypujemy szczyptę (albo dwie, byle bez przesady) soli i pieprzu, i zalewamy taką ilością oliwy, aby tej marynaty starczyło nam na wszystkie cukinie.
2. Każdą cukinię przekrawamy w poprzek, a potem każdą połówkę - wzdłuż, i każdą ćwiartkę ponownie wzdłuż. Można byłoby po prostu pokroić cukinię wzdłuż na 4 części, ale tak chyba kroi się prościej, a poza tym takie kawałki łatwiej mi ułożyć na grillowej tacce. :)
3. Każdy kawałek cukini nakłuwamy widelcem, po czym umieszczamy je w misce i zalewamy marynatą. I odstawiamy na ok. pół godziny.
4. Po tym czasie możemy już cukinie wrzucać na grill. Jeśli została nam marynata, możemy je dodatkowo nią polać. Grillujemy, póki miąższ nie zżółknie, a skórka nieco nie zbrązowieje.




Zajadamy z innymi grillowanymi specjałami, na przykład z pieczarkami. Wielką zaletą tak przyrządzonej cukini jest to, że świetnie smakuje popijana zarówno piwem, jak i cydrem lub białym winem; wodą pewnie też. ;) A jeśli przyrządzimy jej za dużo, to możemy zrobić z niej sałatkę... Ale o sałatce innym razem.

W ten sam sposób możemy przygotować też młode kabaczki; w ich przypadku wygodniej będzie pokroić je na mniej więcej 1 centymetrowe plastry.




Wegetariański grillOrganizator: Aniko

3 komentarzy:

  1. cukinię zawsze i w każdej postaci! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja w tym roku zrobiłam również wersję miętową cukinii - była super ;) przepis na blogu -> http://gotujzrodzinka.pl/dla-doroslych/przystawki-dla-doroslych/cukinia-grillowana/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za podpowiedź, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...