środa, 20 czerwca 2012

Smażony panir z pomidorowym sosem

Najfajniejszy suwenir z wojaży to, dla mnie, jedzenie - coś trudno dostępne w Polsce albo tu drogie. I tak weszłam w posiadanie seru panir, z którym nie wiedziałam co zrobić. :) W końcu poszłam na łatwiznę. Znalazłam gdzieś informację, że można panir usmażyć tak jak frytki i właśnie to zrobiłam ("normalny" ser był smaczny, ale w tej wersji okazał się być jeszcze lepszy), a do niego - pomidorowy sos według tego przepisu.




Składniki:
- ser panir, ile go tam mamy, pokrojony w kostkę;
- kilka świeżych pomidorów albo 1-2 puszki;
- 1-2 ząbki czosnku;
- sok z połowy cytryny;
- olej;
- sól, pieprz i bazylia (świeża lub suszona).




1. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy na nim kostki sera, aż zyskają piękny złoty kolor (dokładnie tak, jak gdybyśmy robili frytki).
2. Pomidory kroimy w drobną kostkę, czosnek przeciskamy przez praskę, łączymy jedno z drugim, solimy, pieprzymy, przyprawiamy bazylią i skrapiamy sokiem z cytryny.
3. Nakładamy na talerz ser, przykrywamy pomidorowym sosem i pałaszujemy.
Oczywiście taki sos można też wykorzystać do innych rzeczy, jak choćby makaronu.


Pomidorowe inspiracje

1 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...