piątek, 1 czerwca 2012

Quiche z cukinią

Powoli przekonuję się do cukinii, choć wciąż bardzo mi ona smakuje w połączeniu z jajkami, a w innych zestawach - tak sobie... Niewątpliwą zaletą cukinii jest to, że jest ona łatwo dostępna przez większą część roku (ale wiadomo, najlepiej jadać ją w sezonie!). W tym przepisie dodatkowym plusem jest możliwość użycia gotowego ciasta francuskiego - dzięki temu możemy szybko i łatwo zrobić pyszny, lekki obiad, w sam raz na dzień czy to leniwy, czy to szczególnie zabiegany.
Przepis znalazłam w serwisie przepisy.pl. BTW, jest to jedyny serwis kulinarny z aplikacją na androida jaki znam. Czy ktoś z Was może podrzucić mi inny? Albo inną - najlepiej godną polecenia ;) - kulinarną apkę właśnie na androida?



Składniki:
- 1 opakowanie gotowego ciasta francuskiego;
- 1 cukinia (2, jeśli małe);
- śmietana 38% (18% też się nada, sprawdziłam);
- 3 jajka (ale 2 też wystarczą, też sprawdziłam);
- trochę oliwy do smażenia;
- ok. 150 g (może być mniej) startego sera (najlepiej parmezanu, ale u mnie jest to jakiś żółty ser u schyłku swojej przydatności do spożycia);
- przyprawy: sól, pieprz i zioła prowansalskie (albo tymianek, oregano, rozmaryn, bazylia...)

1. Cukinie kroimy w plastry (powinno być ich ok. 25), po czym podsmażymy je na rozgrzanej oliwie, po czym przekładamy na papierowy ręcznik.
2. Mieszamy jajka ze śmietaną i przyprawiamy.
3. Ciasto francuskie wykładamy na formę i podpiekamy lekko.
4. Na podpieczonym cieście układamy plastry cukinii, posypujemy je serem i zalewamy masą śmietanową.
5. I ziu do piekarnika! 180 stopni, 25 minut.



1 komentarzy:

  1. Przepisy.pl są fajne, ale dla mnie hitem jest "Moje ciasto", genialna apka kulinarna :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...