wtorek, 19 czerwca 2012

Pieczarki grillowane z czosnkowo-ziołowym masłem

Lepsze od grillowanych pieczarek są tylko pieczarki grillowane z masłem. Niebo w gębie. I nic a nic nie przesadzam.
Jak dotąd nie darzyłam grilla szczególnym entuzjazmem, bo smaczniejsze rzeczy przyrządzałam w kuchni, ale właśnie się to zmieniło.

Oryginalny przepis znajduje się na blogu O! kuchnia. Moja główna zmiana to użycie innego zielska - tak się składa, że w tym roku obrodził mi lubczyk - ale tak sobie myślę, że najważniejsza rzecz, to pamiętać o czosnku, a zieleniny można użyć dowolnej, co tam mamy, byleby miało intensywny smak i nam smakowało.




Składniki:
- pieczarki (im większe, tym lepiej);
- masło (1 kostka prawdopodobnie wystarczy, chyba że mamy pieczarek na kilogramy i tłum ludzi do wykarmienia);
- 1-2 ząbki czosnku (na 1 kostkę masła);
- garść zielska (u mnie lubczyk, w oryginale - natka pietruszki);
- opcjonalnie szczypta soli (ja pominęłam).




1. Pieczarki pucujemy i odrywamy im nóżki (ostrożnie, żeby nie popsuć kapeluszy). Nóżki nie będą nam już potrzebne.
2. Czosnek przepuszczamy przez praskę lub drobno siekamy, zielsko dokładnie myjemy i rwiemy na kawałki mniej lub bardziej drobne (u mnie, jak widać, mniej drobne).
3. Masło wkładamy do miseczki i łączymy z czosnkiem i zielskiem. Ja, zamiast wszystko razem utrzeć, po prostu nadtapiam masło w mikrofali, po czym dodaję czosnek i lubczyk, i mieszam. Czosnkowo-ziołowe masło będzie fajniej wyglądać i łatwiej się nakładać, jeśli włożymy je na chwilę do lodówki, aby na powrót zastygło.
4. Kapelusze pieczarek układamy na grillu, czekamy, aż się odrobinę podpieką (albo i nie), i do zagłębienia po nóżce wkładamy masło.
5. Pieczarki są gotowe, gdy mają brązowy kolor, a masło się rozpuści.




Jeśli przygotowaliśmy za dużo masła, żaden problem, możemy je użyć do ziemniaków. Też oczywiście grillowanych.




Wegetariański grillOrganizator: Aniko

1 komentarzy:

  1. Świetny patent - masełko na pewno nie wypłynie! Dziękuję za dodanie przepisu do akcji Grill 2012.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...