środa, 16 maja 2012

Spaghetti z porami

Lekkie to, łatwe, wiosenne i idealne do konsumpcji w towarzystwie wina. Czegóż chcieć więcej?
Przepis znalazłam niegdyś na Notme gotuje i od tamtego czasu używam chętnie zawsze wtedy, gdy marzy mi się obiad prosty i rześki, a z winem.




Składniki:
- spaghetti (u mnie, jak widać, trochę pełnoziarnistego i trochę nie; zdecydowanie jednak polecam pełnoziarnisty, bo lepszy jest i już);
- 2 - 3 duże pory;
- kieliszek białego wytrawnego wina;
- 4 ząbki czosnku;
- sok z cytryny;
- olej do smażenia;
- opcjonalnie: sezam;
- opcjonalnie: parmezan do posypania (u mnie akurat niet);
- sól i pieprz.

1. Z makaronem postępujemy według standardowej procedury.
2. Pory szorujemy, odkrawamy liście, a białą część kroimy w niewielkie słupki.
3. Oliwę na patelni podgrzewamy, pory nań wrzucamy. I sezam (garść albo dwie). Dusimy, póki pory nie zmiękną. Cierpliwie, bo to jest jedyna trudność w tej potrawie - jeśli pory nie będą naprawdę miękkie, to cały obiad będzie trudny w konsumpcji.
4. Pory miękkie? No. To dolewamy wino, dodajemy też trochę soku z cytryny (ja daję łyżeczkę, w porywach do dwóch).
5. Czosnek przeciskamy przez praskę i dorzucamy do zawartości patelni. Mieszamy, gotujemy jeszcze kilka minut. Jeśli czujemy taką potrzebę, to solimy i pieprzymy.
6. Zdejmujemy patelnię z palnika i dorzucamy ugotowane spaghetti. Mieszamy dokładnie. Podajemy posypane parmezanem lub po prostu oprószone świeżo zmielonym pieprzem. Najlepiej w towarzystwie kieliszka białego wytrawnego wina.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...