sobota, 19 maja 2012

Brokuły z soczewicą

Ostra rzecz! I bardzo aromatyczna. Ratuje życie, gdy jedynym warzywem, jakie mam, jest brokuł.
Przepis za przepisy.pl.



Składniki:
- 1 brokuł;
- 200 g (ok. 1 szklanka) czerwonej soczewicy;
- 2 cebule;
- masło (lub olej);
- ok. 2 szklanek bulionu warzywnego (u mnie z kostki);
- trochę soku z cytryny;
- 2 łyżeczki kurkumy;
- 2 łyżeczki mielonej kolendry;
- 2 łyżeczki mielonego kuminu;
- 1 łyżeczka mielonego chili (albo mniej, jeśli mamy mniejszą tolerancję na ostrość, bo danie z taką ilością chili jest naprawdę bardzo ostre);
- 2 łyżeczki pieprzu.

1. Siekamy cebulę.
2. Na patelni rozpuszczamy masło, wrzucamy cebulę i smażymy kilka minut.
3. Dodajemy przyprawy: kurkumę, kolendrę, kumin, pieprz i chili. Mieszamy dokładnie.
4. Gdy przyprawy zapachną, dorzucamy soczewicę. Mieszamy. Dodajemy sok z cytryny i zalewamy szklanką bulionu (resztę dolejemy później, jeśli będzie taka potrzeba).
5. Zawartość patelni doprowadzamy do wrzenia, po czym zmniejszamy ogień i gotujemy, nim soczewica nie stanie się miękka (ok. 20 minut). Co jakiś czas mieszamy wszystko i w razie potrzeby dolewamy nieco bulionu, żeby soczewica miała co chłonąć.
6. W międzyczasie gotujemy brokuł, najlepiej na parze. Dzielimy go też na mniejsze części - jak małe, to już zależy od nas. Jak to wygląda u mnie prezentuje zdjęcie.
7. Gdy soczewica jest już miękka, a brokuł ugotowany, dodajemy brokuł do soczewicy. Mieszamy, gotujemy jeszcze przez chwilę - i możemy podawać.

Danie podajemy z ryżem i naturalnym jogurtem (złagodzi nieco ostrość) albo podjadamy z chlebem.



2 komentarzy:

  1. Witam, zamiast podanych przypraw dodałam: majeranek, tymianek, kurkumę, pieprz, Vegetę natur, dokoptowałam resztkę pora, 2 łyżki śmietany, 2 ząbki czosnku... podałam z brązowym ryżem - no rewelacja! Lubię takie dania "na winie" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zrobiłem zgodnie z przepisem, wyszło naprawdę spoko. Niepotrzebnie posoliłem. Zamiast soczewicy czerwonej dałem zieloną (taką miałem), razem z kaszą jaglaną.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...