czwartek, 12 kwietnia 2012

Delikatnie miętowe muffinki z czekoladą

Bardzo smaczny sposób na uczczenie dzisiejszego Dnia Czekolady.
Przepis zaczerpnęłam z bloga Moje Wypieki.




Składniki (na ok. 12 muffinek):
- 280 g mąki;
- 1 łyżka (płaska) proszku do pieczenia;
- szczypta soli;
- 80 g cukru;
- ok. 1,5 tabliczki czekolady (gorzkiej i/lub mlecznej; u mnie po trochę obu), drobno połamanej;
- 2 jajka;
- szklanka mleka;
- 6 łyżek oleju;
- kieliszek likieru miętowego.




1. Do dużej miski wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier. Mieszamy.
2. Dorzucamy czekoladę. Mieszamy.
3. Wlewamy mleko i olej, wbijamy jajka. Dodajemy likier miętowy. Mieszamy tak, aby ciasto dobrze się połączyło, ale staramy się pozostawić grudki (z nich pochodzi cały urok muffinek).
4. Wypełniamy formę do ok. 3/4 wysokości.




5. Pieczemy ok. 20 minut w temperaturze 200 stopni (sprawdzamy patyczkiem; jeśli po dziabnięciu muffinki patyczek pozostaje suchy, to znaczy, że babeczki są gotowe).

W rzeczywistości muffinki są nieco jaśniejsze niż na pierwszym zdjęciu, choć moje okazały się i tak być nieco ciemniejsze niż te, a poza tym miały lekko zielony odcień, dzięki likierowi. W smaku babeczki są zdecydowanie bardziej czekoladowe niż miętowe - ale można byłoby to zmienić, dając inny miętowy dodatek. Gdy tylko w moim ogródku pojawi się mięta, spróbuję zrobić muffinki właśnie z nią. :)



2 komentarzy:

  1. Miętowe..muszą byc pyszne..dziękuje za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. hA! A ja mam miętowy proszek w domu. Coś w sam raz dla mnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...