czwartek, 22 marca 2012

Tagliatelle z sosem z sera grana padano i białego wina

Tym razem danie bardziej efektowne, chociaż znowu banalnie proste w przygotowaniu. Na moim zdjęciu może nie wygląda zbyt ładnie, ale spójrzcie na to na blogu O! kuchnia (gdzie znalazłam przepis) - rewelacja, prawda?


Składniki:
- 500 g tagliatelle (u mnie - pełnoziarniste), ugotowanego zgodnie z instrukcją na opakowaniu;
- 50 g sera grana padano (najlepiej startego, ale ja jestem leń i trochę starłam, a trochę jak najdrobniej pokroiłam);
- 200 ml białego wytrawnego wina (u mnie, standardowo, ryżowe domowej roboty);
- 150 ml jogurtu naturalnego;
- 3 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę;
- ok. 1 łyżeczki świeżo startej gałki muszkatołowej;
- 1 łyżka roztartych ziaren białej gorczycy;
- 1 łyżka masła;
- 1 łyżka mąki;
- ew. sól i pieprz do smaku.

1. Masło rozpuszczamy na patelni, wrzucamy czosnek.
2. Po chwili wlewamy wino, po czym dodajemy gałkę muszkatołową i gorczycę, ser i jogurt, mieszamy baaardzo dokładnie i gotujemy na niewielkim ogniu, póki ser się nie rozpuści i całość nie zgęstnieje. Dodatkowo zagęszczamy to jeszcze łyżką mąki.
3. Smakujemy. W razie potrzeby przyprawiamy solą bądź pieprzem.

Ot i wszystko. Teraz talerz, makaron, sos i płatki sera na wierzch. Do tego kieliszek wina, białego wytrawnego; jeśli mnie pamięć nie myli, to mnie świetnie z tym daniem skomponowało się jakieś chardonnay z Biedronki. Żebym tylko pamiętała, jakie...



2 komentarzy:

  1. Pewnie, że rewelacja! Rewelacyjnie proste i smaczne. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do głosowania na zwycięskie przepisy: http://nietylkopasta.blogspot.com/2012/04/pomozcie-wybrac-zwyciezcow.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...