poniedziałek, 12 marca 2012

Pseudo-paella z tofu

Paella - hiszpańskie danie, oparte na ryżu, podsmażonym i ugotowanym w patelni z 2 uchwytami (stąd nazwa), konsumowane bezpośrednio z tejże. Ja użyłam ryżu ugotowanego wcześniej, żeby było szybciej, dlatego moja paella to taka nie do końca paella... No dobrze, mam też inną patelnię, a danie podałam na talerzach. Ale wystarczy ten przepis niewiele zmienić, aby przyrządzić prawdziwą (czy może: prawdziwszą, bo prawdziwa - pewnie tylko w Hiszpanii) paellę.
Informacje o paelli mam oczywiście z Wikipedii. Natomiast przepis na paellę z tofu znalazłam w takim oto dziwnym miejscu.


Składniki:
- ok 200 g ryżu;
- 2 drobno posiekane lub przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku;
- 1 posiekana cebula;
- 1 czerwona papryka;
- 1 puszka pomidorów (najlepiej całych);
- 1 opakowanie naturalnego tofu;
- 1 łyżeczka mielonej kurkumy;
- po 1 łyżeczce suszonej bazylii, tymianku, oregano;
- szczypta zmielonego pieprzu i ewentualnie odrobina soli;
- oliwa do smażenia.

1. Na patelni rozgrzewamy oliwę. Podsmażamy czosnek, cebulę i paprykę.
2. Dodajemy pomidory, suszone zioła i przyprawy. Dusimy kilka minut.
3. Dodajemy ryż, mieszamy dokładnie i dusimy kolejnych kilka minut. W razie potrzeby podlewamy odrobiną wody.
4. Dodajemy pokrojone w kostkę tofu. Gotujemy jeszcze przez kilka minut - i gotowe!

Nie omieszkam pochwalić się, gdy zrobię prawdziw(sz)ą paellę. Chociaż ta podróbka też wyszła niczego sobie... :)

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...