sobota, 18 lutego 2012

Tofu duszone z pomidorami i smażony ryż

Ot, coś dla urozmaicenia, inspirowane kuchnią chińską. Łatwiejsze niż można byłoby przypuszczać. Korzystałam z przepisów KUCHNIA+ (tego i tego), ale jako że nie miałam wszystkich składników, musiałam to i owo zmienić.




Składniki na smażony ryż:
- kilka jajek;
- 1 duża posiekana cebula;
- 3 łyżki sosu sojowego;
- 1 łyżka mielonego imbiru;
- 2 łyżki oleju;
- ugotowany ryż (ok. 4 szklanki).

Składniki na duszone tofu:
- ok. 300 g tofu naturalnego;
- puszka pomidorów;
- 1 łyżka mielonego imbiru;
- 1 łyżka brązowego cukru;
- 2 łyżki wina ryżowego;
- 2 łyżki sosu sojowego;
- pół łyżeczki oleju sezamowego;
- 2 nieduże cebule, pokrojone w plasterki;
- szczypta mielonego białego pieprzu.

Najpierw zajmijmy się tofu.
1. Kroimy tofu na kawałki o wymiarach mniej więcej 5 cm na 2,5 cm i osączamy je na papierowym ręczniku.
2. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy tofu i smażymy przez 1 minutę, nie mieszając. Tofu powinno zrobić się złoto-brązowe. Po minucie przewracamy je na drugą stronę i ponownie smażymy przez 1 minutę.
3. Dodajemy pomidory i imbir. Mieszamy delikatnie, aby nie pokruszyć tofu. Po 2 minutach dodajemy cukier i smażymy przez 1 minutę (powinien w tym czasie zacząć się karmelizować). Dodajemy wino ryżowe i smażymy przez kolejną minutę.
4. Na koniec dodajemy sos sojowy, olej sezamowy i cebulę. Mieszamy, oprószamy pieprzem - i gotowe!

Teraz kolej na smażony ryż.
1. Rozbijamy jajka do miski, dodajemy sos sojowy, imbir i połowę cebuli.
2. Drugą połowę cebuli smażymy na rozgrzanym oleju. Po chwili wlewamy zawartość miski, smażymy przez ok. 10 sekund, przegarniamy je łopatką i smażymy, aż jajka będą prawie zupełnie ścięte.
3. Dodajemy ryż i energicznie mieszając, smażymy przez ok. 1,5 minuty. Jajka rozdzielamy łopatką na kawałki.
I to już wszystko. :)

4 komentarzy:

  1. Nigdy nie powinno się dopuszczać do momentu dymienia tłuszczu, ponieważ wtedy on robi się KANCEROGENNY

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za sugestię, na wszelki wypadek poprawiłam przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis - zrobiłam i bardzo dobrze wyszło. Trochę pokombinowałam i użyłam brązowego ryżu jasminowego (w moim mieście znalazłam wietnamski sklep, w którym kilogram tego ryżu kosztuje 12 zeta), a zamiast naturalnego tofu użyłam marynowanego polsoi (takie miałam). Całośc posypałam świeżą kolendrą. Pyszny obiad, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że przepis się przydał. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...