niedziela, 8 stycznia 2012

Czerwona soczewica na sposób orientalny

Zawsze mam w domu soczewicę, bo bardzo łatwo wyczarować z niej pyszny obiad, nawet gdy w lodówce pustawo, a do sklepu daleko. Zresztą zimą żaden sklep nie pomaga, bo warzyw mało, a te, które są, są takie jakieś... nijakie (a jedzenia mięsa nie uznaję). Tymczasem soczewica + dużo przypraw = sycący, rozgrzewający i aromatyczny obiad.

Przepis na czerwoną soczewicę na sposób orientalny znalazłam na Filozofii smaku.




Składniki (na ok. 4 porcje):
- szklanka czerwonej soczewicy;
- 2 cebule, drobno posiekane (u mnie czerwone, bo nie miałam innych; sprawdziły się rewelacyjnie);
- 2 ząbki czosnku, drobno posiekane lub przeciśnięte przez praskę;
- 2 marchewki, starte na tarce o dużych oczkach;
- 3-4 pokrojone pomidory;
- przyprawy: 1/2 łyżeczki mielonego kminku, 1 łyżeczka curry, 1 łyżeczka kurkumy, 1/3 łyżeczki mielonego imbiru, 2 szczypty mielonego chilli, pieprz i sól;
- oliwa do smażenia.

1. Cebulę i czosnek smażymy na oliwie.
2. Gdy cebula się zeszkli, dodajemy marchew. Smażymy ok. 5 minut.
3. Dodajemy przyprawy, mieszamy. Czekamy, aż zapachną. :)
4. Wlewamy wodę (ok. 1/2 szklanki), wrzucamy soczewicę. Czekamy, aż zawrze; potem, już na małym ogniu, gotujemy pod przykryciem, aż soczewica będzie miękka, w razie potrzeby dolewając wody. W międzyczasie, gdy soczewica jest już prawie gotowa, dodajemy pomidory.
5. Na koniec możemy jeszcze ewentualnie doprawić do smaku.
To wszystko.




Podajemy na przykład z brązowym ryżem. Albo z chlebem.


(Warzywa strączkowe-ZAPROSZENIE

2 komentarzy:

  1. bardzo smakowicie!
    i te kolory, od razu chce się jeść:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha, pachnie i wygląda super - posypałam pietruszką i rzuciłam kilka pomidorków koktajlowych do podania.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...