wtorek, 18 października 2011

Curry z ziemniakami

Ach, jakie curry zrobiłam w zeszłym tygodniu!


Przepis wzięłam z Kuchni Ireny i Andrzeja, ale nie miałam wszystkich składników, więc chcąc nie chcąc musiałam to i owo zmienić, tradycyjnie też modyfikowałam ilości w trakcie gotowania (ziemniaków było za dużo w stosunku do reszty, więc dorzuciłam pomidorów z puszki - stąd ten efekt paćki :) - pachniało za mało curry, więc dodałam curry... itp.), dlatego znowu tu ilości nie podaję, a jeśli ktoś potrzebuje konkretów, polecam powyższy link.

Składniki:
- kilka ziemniaków;
- olej do smażenia;
- biała gorczyca;
- imbir;
- kilka ząbków czosnku;
- kolendra;
- curry;
- kurkuma;
- ostra papryczka;
- czerwona papryka (lub inna);
- pomidory (świeże i/lub z puszki);
- kminek;
- sól, pieprz.

1. Ziemniaki gotujemy, kroimy.
2. Na patelnię z rozgrzanym olejem wrzucamy gorczycę, smażymy chwilę.
3. Dodajemy imbir i rozgnieciony lub drobno posiekany czosnek, znowu smażymy chwilę.
4. Dodajemy kolendrę, curry, kurkumę i kminek, smażymy, mieszamy i czekamy, aż wszystko fantastycznie zapachnie.
5. Jak zapachnie, dodajemy odrobinę ostrej papryczki oraz pokrojone w kostkę paprykę i pomidory, przykrywamy i czekamy, aż zmiękną (jeśli z pomidorów jest mało soku, dolewamy odrobinę wody). Możemy dodać nieco pieprzu lub słodkiej papryki.
6. Dorzucamy ziemniaki, mieszamy, trzymamy na ogniu, póki wszystkie składniki nie staną się dostatecznie miękkie, odparowujemy nadmiar wody i, jeśli mamy na to ochotę, dodajemy więcej przypraw.
7. Podajemy z chlebem, gęstym jogurtem lub ryżem.

1 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...